Volg de richtlijnen

7 stappen voor een consequente
communicatie

Het probleem bij online marketing is dat men niet gemakkelijk zijn weg vindt. Het internet biedt zoveel mogelijkheden dat het eindresultaat moeilijk voorspelbaar is als er geen goede begeleiding is.

Dit deel helpt u om de meest voorkomende valkuilen te ontwijken met betrekking tot de VELUX communicatie in de context van uw zakelijke activiteiten. 

Door deze 7 stappen te volgen, helpt u ons om de integriteit van het VELUX merk te beschermen en geniet u van de verkoopsmogelijkheden van een sterk merk.

1. Bescherm het VELUX merk op uw website



Uw website moet altijd zijn eigen, unieke stijl en karakter behouden. Om het even welke VELUX communicatie moet worden behandeld als een afzonderlijk, goed te onderscheiden element op basis van de  VELUX richtlijnen.



Uw website mag nooit gebruik maken van essentiële VELUX designeigenschappen en deze behandelen als onderdeel van uw eigen bedrijfsdesign.

2. Gebruik het VELUX logo op de juiste manier



Het VELUX logo is een uniek en vast merkelement. Het logo bestaat uit witte tekst op een rode achtergrond met een geregistreerd handelsmerksymbool.

In zwart-witmedia mag de tekst worden gebruikt op een zwarte achtergrond. Gebruik altijd een origineel VELUX logobestand. 



U mag nooit de afmetingen veranderen, het logo croppen, de kleur veranderen of het logo op een andere manier wijzigen.

Ons logo mag ook niet samen met concurrerende merken of als een verwijzing naar VELUX compatibele producten worden gebruikt.
   

3. Hou rekening met het VELUX kleurenpalet




Uw website moet het unieke kleurenpalet van uw bedrijf behouden. We ondersteunen altijd het gebruik van origineel VELUX fotomateriaal om onze producten te tonen.




Gebruik het VELUX kleurenpalet niet in de algemene vormgeving van uw website omdat dit bij gebruikers de indruk zou kunnen wekken dat deze website verbonden is met de VELUX Group.

4. Gebruik foto's, video's en illustraties

Ga naar onze downloadomgeving om goedgekeurde, originele foto's, video's en illustraties te downloaden. Al het materiaal is geordend in pakketten en gelinkt aan beschikbare VELUX producten en oplossingen. We raden u sterk aan om deze service te gebruiken. Het gebruik van origineel materiaal is echter geen verplichting.

Om kwaliteits- en copyrightredenen mag u foto's of illustraties echter nooit rechtstreeks kopiëren van om het even welke VELUX website om ze te gebruiken voor promoties.


5. Let op uw formulering

Als u VELUX® dakvensters koopt...

We houden van VELUX producten


De VELUX naam moet worden behandeld als een adjectief en mag dus nooit alleen worden gebruikt. Gebruik onze merknaam dus altijd met een omschrijving, bv. VELUX dakvensters, VELUX product of de VELUX Group.

Accessoires moeten worden vermeld als "dakvensterproducten".

Noteer dat de VELUX naam in hoofdletters moet worden geschreven en bij de eerste vermelding in de tekst moet worden gevolgd door een ®.

velux

"velux"

We houden van VELUX

Schrijf de VELUX naam niet in kleine letters of tussen aanhalingstekens. Gebruik deze naam niet zonder een omschrijving.

  

6. Beheer uw online marketing

De uitvoering van een efficiënte marketingstrategie op het internet vraagt een grondige ervaring met de meest geavanceerde tools die hierbij worden ingezet. Als u vertrouwd bent met Search Engine Marketing (SEM), Search Engine Optimization (SEO), sociale media marketing en promotie via sociale netwerksites zoals YouTube, Instagram en Twitter, beschikt u al over veel troeven voor een doeltreffende online marketingcampagne.

Als uw strategie echter een globaal label als het handelsmerk omvat, wordt het beheer van uw marketingactiviteiten veel ingewikkelder. 

Basisregels online marketing

Om deze basisregels samen te vatten: u mag het VELUX handelsmerk slechts gebruiken als uw marketing rechtstreeks een link heeft met originele VELUX producten of producten die compatibel zijn met VELUX dakvensters. Het VELUX handelsmerk mag niet worden gebruikt om bezoekers te lokken naar uw pagina's die niet-compatibele producten van concurrenten promoten.

Dit deel geeft een gedetailleerde beschrijving van de regels die u moet volgen als VELUX verdeler. Als u zowel compatibele als niet-compatibele producten verkoopt, moet u de onderstaande links gebruiken om meer informatie te krijgen over begrenzingen en beperkingen.

Hier zult u zien dat we spreken over compatibele en over niet-compatibele producten.  

Een compatibel product is een product dat compatibel is met een VELUX dakvenster.

Een niet-compatibel product is een product dat niet past en niet compatibel is met een VELUX dakvenster.

7. VELUX handelsmerk

Kies een unieke merknaam of een handelsmerk dat uw commerciële positie doet opvallen ten opzichte van uw concurrenten en dat uw sterke verkoopstroeven zal benadrukken als verdeler.

Het is strikt verboden voor om het even welke verdeler, zowel VELUX verdelers als andere verdelers, om rechten te registreren met betrekking tot het VELUX handelsmerk of op om het even welk ander handelsmerk van de VELUX Group, in om het even welke vorm. Dit verbod omvat: 

  1. Registratie van een handelsmerk, vermelding van handelsmerken die geregistreerd zijn door de VELUX Group. 
  2. Registratie van bedrijfsnamen, vermelding van handelsmerken die geregistreerd zijn door de VELUX Group, bv. VELUX Verdeler Ltd. of VELUX Gardinen GmbH.
  3. Registratie van domeinen en e-mailadressen, vermelding van handelsmerken die geregistreerd zijn door de VELUX Group, bv. www.velux-blinds.com, www.velux-bestprice.com of www.blinds4velux.com.

Als algemene regel mag u nooit iets gebruiken dat beschouwd wordt als intellectuele eigendom van de VELUX Group, zonder hiervoor schriftelijke toestemming te vragen aan de VELUX Group.

Om het even welke inbreuk op deze richtlijnen kan aanleiding geven tot een schriftelijke waarschuwing van de juridische afdeling van de VELUX Group. Als u hieraan binnen twee weken geen gevolg hebt gegeven, mag de VELUX Group de relatie zonder verdere kennisgeving beëindigen.