Geef uw verkoop een boost

Sterke merkcommunicatie levert concrete resultaten op

Verscheidene studies tonen aan dat een sterke, consequente communicatiestrategie doorslaggevende voordelen kan opleveren bij de verdediging van uw positie op de markt en bij het aantrekken van nieuwe klanten. Door allemaal hetzelfde spoor te volgen, door dezelfde lay-out, foto's en boodschappen te gebruiken en te benadrukken, zal de klant het merk vanzelf identificeren als een ervaren en betrouwbare partner.

Rechts vindt u een lijst met bevindingen die de stelling bevestigen dat een sterke merkvorming hogere inkomsten oplevert.

  • 1. De naam van het bedrijf heeft een grotere marktwaarde dan het product 

    Onderzoek* heeft aangetoond dat bij de bereidheid van mensen om iets te kopen of te vertrouwen, 10-12% vaker de bedrijven aanbevolen worden ipv de producten van die bedrijven. De marketingcommunicatie moet dus meer aandacht besteden aan de merkwaarden en de designstrategie van het bedrijf dan aan de productcategorieën.

    * Bron: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 2. De reputatie verhoogt de verkoopkansen

    Uit een onderzoek* over de relatie tussen de reputatie van een bedrijf op basis van vier parameters - waardering, vertrouwen, gevoel en bewondering - en zijn verkoopkansen blijkt dat de kansen bijna verdubbelen wanneer de reputatiescore verbetert van 70 naar 80.

    * Bron: Jaarlijks onderzoek van het Reputation Institute in 15 landen, 2015

  • 3. Duurzaamheid verhoogt de merkwaarde

    Een onderzoek* toont aan dat de verkoop van merken die de nadruk leggen op duurzaamheid, met 4% gestegen is in vergelijking met slechts 1% voor de rest van de markt. En 66% van de consumenten zegt bereid te zijn om meer te betalen voor merken die veel belang hechten aan duurzaamheid.

    * Bron: The Sustainability Imperative, Nielsen Report, 2015

  • 4. Merkreputatie maakt een bedrijf veerkrachtiger

    Na de financiële crisis van 2008 leveren veel wereldbedrijven nog steeds een harde strijd om hun waarde te behouden na een reeks van lage winsten en trage verkopen. Die ondernemingen die erin slaagden hun uitstekende reputatie bij de consumenten te behouden of zelfs te verbeteren, werden door de investeerders echter beloond en vertonen nu een stijging van hun waarde op een bijna stagnerende markt.*

    * Bron: Jaarlijks onderzoek van het Reputation Institute in 15 landen, 2015

Onze ervaring leert dat merken waarvan de doelstelling en de producten beantwoorden aan de vraag naar duurzaamheid, een sterkere en snellere groei kennen.

Deze merken waren in 2014 goed voor de helft van de groei van de onderneming, en groeien zelf ook dubbel zo snel als de andere commerciële activiteiten.

Paul Polman, CEO Unilever 2015


Waar het allemaal om draait: natuurlijk daglicht, frisse lucht en gratis energie

We kunnen de cijfers lezen en onze winsten tellen, maar we mogen vooral niet vergeten waar de waarden vandaan komen. De VELUX wereld is gebaseerd op enkele eenvoudige, maar bijzonder belangrijke voordelen voor de woning. Een juiste keuze maakt de woning helderder, gezonder, meer comfortabel en energiezuinig. Vervang kunstlicht door natuurlijk daglicht en breng frisse, zuivere lucht in elke ruimte van de woning. Geniet van gratis verwarming op zonne-energie in de winter en een natuurlijke afkoeling in de warmere seizoenen. Verbeter het energieprofiel van het volledige gebouw dankzij de geavanceerde ThermoThechnology™ en de heel goede isolatiewaarde van de beglazingen.