SEM
(Google Ads, Microsoft Advertising, Seznam, Yandex enz.)

Het VELUX handelsmerk als trefwoord

Google geeft verdelers die producten van concurrenten verkopen en promoten, toestemming om het VELUX handelsmerk te kopen als trefwoord in alle zoekmachines, om bezoekers te lokken naar hun shops en sites.

Verdelers mogen de VELUX trefwoorden niet gebruiken om bezoekers te lokken naar pagina's die alleen niet-compatibele producten verkopen of promoten.
 

Het VELUX handelsmerk in adteksten

Verdelers die zowel VELUX producten als compatibele producten promoten en verkopen, mogen het VELUX handelsmerk gebruiken in het pad van de zichtbare url van de adteksten, wanneer de adteksten bezoekers lokken naar pagina's die alleen VELUX producten tonen. De verdelers krijgen geen toestemming om het VELUX handelsmerk te gebruiken in de kop of de beschrijvende tekst van de adteksten.

Verdelers die zowel VELUX producten als compatibele producten promoten en verkopen, mogen het VELUX handelsmerk niet gebruiken in de zichtbare url van de adtekst om bezoekers te lokken naar pagina's die andere dan originele VELUX producten tonen.

Verdelers die alleen producten van concurrenten promoten en verkopen, mogen het VELUX handelsmerk helemaal niet gebruiken in de zichtbare url.

VELUX en Google geven geen toestemming om een tekst te vervormen, bv. "VELUXgordijnen", om het VELUX handelsmerk toch te kunnen gebruiken in adteksten. De VELUX Group noteert elke inbreuk en geeft deze door aan Google.

Google Shopping (PLA)

Het VELUX handelsmerk als trefwoord

Verdelers die concurrerende producten verkopen en promoten, mogen bij Google de handelsmerken als zoekwoorden in alle zoekmachines kopen om verkeer naar hun shop en site te sturen. 

Tekst in Google Shopping

De VELUX Group geeft verdelers van compatibele producten geen toestemming om het VELUX handelsmerk te gebruiken in de tekst van Google Shopping, bv. "VELUX gordijnen". We raden verdelers in plaats daarvan aan om een merkloze term te gebruiken, zoals "dakvenstergordijnen" als ze bezoekers willen lokken naar pagina's die alleen producten van concurrenten tonen.

Afbeeldingen in Google Shopping

Originele VELUX afbeeldingen mogen niet worden gebruikt om producten van concurrenten te promoten en te verkopen in Google Shopping.

SEO

Paginatitels, metabeschrijvingen, koppen/opschriften, ALT tags in afbeeldingen en links

Verdelers die compatibele producten promoten en verkopen, mogen het VELUX handelsmerk, bv. "VELUX dakvensters", "VELUX vensters" of "VELUX gordijnen", niet gebruiken in paginatitels, koppen/opschriften, metabeschrijvingen en in ALT tags in afbeeldingen, wanneer het de bedoeling is om te linken naar pagina's die producten van concurrenten promoten en verkopen.

Verdelers mogen het VELUX handelsmerk ook niet gebruiken om te linken naar pagina's die producten van concurrenten verkopen of promoten.

Kortingen & prijzen

Verdelers van producten van concurrenten moeten altijd de nominale prijs van de producten aangeven, bv. "dakvenstergordijnen vanaf 30€".

Verdelers van producten van concurrenten mogen een korting op het compatibele product nooit voorstellen alsof het een korting zou zijn op het originele VELUX product, bv. "Bespaar xx% op dakvenstergordijnen". Aangezien de twee producten niet kunnen worden vergeleken, is dit niet toegestaan. Een korting mag alleen worden voorgesteld als een korting op het product zelf.