VELUX ACTIVE with NETATMO en VELUX App Control kunnen alleen VELUX producten (en geselecteerde producten van Somfy) vinden door middel van het io-homecontrol draadloze communicatieprotocol.
Horizontale buitenzonweringen zijn niet compatibel.
BELANGRIJK: Zorg ervoor dat uw VELUX afstandsbediening of muurschakelaar naar behoren is gekoppeld aan het product en volledig functioneel is alvorens met de installatie te beginnen. Reset uw gateway NIET, tenzij u alle volgende stappen hebt gecontroleerd:
Gebruik van een afstandsbediening met display en feedback (tweerichtings):
1. Controleer of alle producten die door de afstandsbediening gekend zijn, kunnen worden bediend vanaf het punt waar de gateway zich bevindt.
- Als u een feedback van "geen contact" ontvangt, ga dan dichter bij het product staan en probeer het opnieuw - als het nu wel lukt, verplaatst u de gateway naar deze positie.
- Als u de feedback "verkeerde beveiligingssleutel” ontvangt, controleer dan de instructies van de afstandsbediening over hoe u een nieuwe en geldige beveiligingssleutel kunt bekomen.
2. Controleer of u een "master-afstandsbediening" hebt voor het hele huis of individuele kamerbedieningen.
- Als u een "master-afstandsbediening” hebt, gebruik deze dan altijd voor de productregistratie.
- Als u individuele kamerbedieningen hebt, begin dan met het toevoegen van de producten van de eerste afstandsbediening aan uw app en eindig de set-up alleen met deze producten. Om de resterende producten toe te voegen, ga naar: Instellingen>Nieuwe producten installeren>Een nieuw venster installeren>Volgende en volg de instructies in de app. Opgelet: De instructies van de afstandsbediening verschillen lichtjes aangezien u nu de beveiligingssleutels aligneert tijdens het proces.
3. Controleer of u de juiste bedieningsoptie in de app hebt geselecteerd (eenrichtingsbedieningen vindt u door op de knop "Ik heb die afstandsbedieningen niet" te drukken).
4. Probeer de app te sluiten en weer te openen om te kijken of uw installatie onvoltooid is. Als dat het geval is, werk de installatie dan af.
Gebruikt u een muurschakelaar zonder feedback (eenrichtings) OF een combinatie van afstandsbedieningen? (uni- en bidirectioneel/een- en tweerichtings):
1. Controleer of er bidirectionele afstandsbedieningen (tweerichtings) gekoppeld zijn aan uw producten. Als dat het geval is, gebruik deze dan wanneer u de producten toevoegt aan de gateway (zie hierboven).
2. Controleer of alle producten die door de muurschakelaar gekend zijn, kunnen worden bediend vanaf het punt waar de gateway zich bevindt. Als u de producten niet kunt bedienen, ga dan dichter bij het product staan en probeer het opnieuw - als het nu wel lukt, verplaatst u de gateway naar deze positie. Controleer anders de instructies van de afstandsbediening over hoe u de muurschakelaar aan het product koppelt.
3. Controleer of het product heen en weer beweegt, als teken dat de registratie klaar is, wanneer u op de muurschakelaar op de knop met het tandwiel drukt (op oudere afstandsbedieningen drukt u op de resetknop). Als het product niet beweegt, probeer dan nogmaals op de muurschakelaar op de knop met het tandwiel te drukken (op oudere afstandsbedieningen drukt u op de resetknop).
4. Controleer of u de juiste bedieningsoptie in de app hebt geselecteerd (eenrichtingsbedieningen vindt u door op de knop "Ik heb die afstandsbedieningen niet" te drukken).
5. Probeer de app te sluiten en weer te openen om te kijken of uw installatie onvoltooid is. Als dat het geval is, werk de installatie dan af.
Als uw probleem met bovenstaande stappen niet opgelost raakt, dan moet u helaas een fabrieksreset doen op uw VELUX producten die niet door de gateway worden gevonden. Opgelet: U hebt fysieke toegang nodig tot uw product om de fabrieksreset uit te voeren.
Nadat een product gereset is, is geen enkele van uw eerdere bedieningen voor dit product nog functioneel. U moet uw afstandsbediening dus opnieuw aan het product koppelen - zie de instructies voor het venster/de accessoire over hoe u het product reset en de afstandsbediening nadien koppelt.